onsdag 20. april 2011

Til alle arbeidsomme menn

Kjære Arbeidsomme mann.
Ta deg litt ferie nå.
Dans litt i trusa, arbeidsomme mann
og rist på mannemusa.
Se om du kan smile med tærne, arbeidsomme mann
og ørene og knærne.
Og se hvor mange bollesmuler du kan legge
i skjul rundtom i ferie-skjegget.

Grav ned klokka på et hemmelig sted i hagen
og slipp ut den arbeidsomme mannemagen
så navlelo og latter kan sprette
slik vårknopper gjør med rette.

Vær god mot deg selv, arbeidsomme mann
for du er bra nok i massevis.
Spis litt ekstra krokan-is
og ta ferie, min kar
fordi du er så elskbar!

6 kommentarer:

Shy B sa...

Las nettopp diktet for min mann!
Gode og treffande ord!

Pia sa...

Ha ha, denne må jeg lese for mannen min:)

Herr Stjert sa...

Ha ha, veldig fin!

Helen: kjernesunn-nordkvinne.blogspot.com sa...

hehe!

Frøken Plomme sa...

;^) Yee! :^D

Trollmora sa...

Humre..... :) Tror jeg får henge denne på kjøleskapet! :)