lørdag 16. april 2011

Hjemme!

Hjemme igjen.
Jeg legger meg foran ovnen
som en sliten katt
og kjenner hvordan all enkelhet lar meg puste
enkelt.

Her er det bare Busten og meg
nakne bjørketrær
tøfler
og gummistøvler.
Fuglene synger høyere enn jeg tenker
og jeg har nok te og mel og sukker
til å greie meg i månedsvis.

Jeg kan sitte en hel dag i en nedsunket klappstol
ute i luften
og gå på tur
og komme hjem
med sølete sko.
Jeg kjenner dyp glede i å hvile øynene
på ting som står i ro.
Jeg løper ikke etter noe
og ser meg ikke for
når jeg krysser veien.
Og de fleste jeg møter
har fire bein eller vinger.

Det var herlig å komme hjem.
Vasken er tett, da
men hjertet er åpent.

11 kommentarer:

Trollmora sa...

sa glad jeg er for at jeg fant bloggen din! Jeg elsker pennføringen og lar meg fascinere stort av tegningene. Jeg la meg til som følger her hos der. Nå skal jeg lese meg opp litt her inne. Du har en fryd av en blogg her altså!

annegrete sa...

HALLO! NÅ ble jeg DØNN forelska gitt. For noen fantastiske tegninger- og ordsprell du opererer med! Ble virkelig helt satt ut jeg, hehe:) Så jeg slenger meg med videre. Antar at det er flere som gjør det, når Pia har sladra om bloggen din. Bra!
Stor klem fra trøndelagen.

Helen: kjernesunn-nordkvinne.blogspot.com sa...

For en kreativitet!! :)

EllenSand sa...

Nydelig, nydelig, nydelig. Både ord og bilder. Fant bloggen din via Pias verden.
Ellen :)

Frøken Plomme sa...

♥ ♥ ♥
Tuuuusen takk!!! Pia er en elsket sladrehank!! :^D :^D
Kjære Trollmora, Annegrete, Helen og EllenSand; Vælkømmin hit! Takk for strålende og varmende kommentarer! Sukk, blir veldig glad! Ja, heng dere med, så kan jeg tegne og skrive mer for dere. :^) :^)
♥ ♥ ♥

EllenSand sa...

Jeg fant diktet ditt eller ordene dine Bli her. Det fikk meg til å gråte. Jeg måtte blogge det og bildet ditt. Du burde fått gitt ut ordene dine og bildene dine i en bok. Jeg ville kjøpt den. Og lest i den hver dag.
Ellen :)

Shy B sa...

Nydeleg blogg! Fann deg også via den godeste Pia ;)

Trollmora sa...

Ja nå er jeg inne her for tredje gang i dag... :) Glemte å si at jeg fant deg via PIA jeg også... og som Ellen kom tårene til meg på grunn av det diktet....
Skriv gjerne bok. Jeg forhåndsbestiller herved!

Siven sa...

Nydelig blogg!

Ny leser fikk du i meg i dag.

Vanja sa...

Fantastisk fin blogg som jeg fant via Pias verden. Jeg elsker lek med ord, og jeg elsker enkelhet som utkonkurrerer alt stresset. Takk! :-)

Frøken Plomme sa...

♥ ♥ ♥ til dere!!!