onsdag 23. februar 2011

Bare bra

Hva skriver jeg om når jeg har det ordentlig bra?

Når det renner toner ut av pennen min, og når brød og smør og luft og kjærlighet er det eneste jeg trenger. Når jeg begynner å skjønne hvor langt et lysår er, når radioen skravler mykt langs tapeten i stua, og min beste pelargonia har overvintret og nynner bladgrønt borte i vinduskarmen. Hva skriver jeg om når Herr Lun har lagt igjen sin beste t-skjorte som jeg kan lukte på, og når solen lyser mykt inn i fremtiden min?

Jeg skriver om dèt.

Jeg skriver om følelsen av å ivrig ligge på knærne i bunnen av mitt eget liv, og bygge legohus som rommer alt jeg trenger. Jeg skriver om å tegne, og jeg tegner om å skrive, og jeg lar det vokse vers på innsiden av mitt eget vett. Og så går jeg ut i en hvit verden, med ski og staver, og bruke den som et stort blankt ark den også. Og øver balansen.

5 kommentarer:

Ingeborg sa...

Takk for bloggen din. Jeg kikker innom titt og ofte, og blir glad hver gang det er noe nytt. Du beskriver mange slags følelser så godt. Klem fra meg ;-)

Frøken Plomme sa...

TAKK Ingeborg! ♥ ♥ ♥ Ja, titt innom, så håper jeg jeg kan glede deg med noe nytt, titt og ofte! :^D Titte-nytt, ny-titt! Velkommen! :^D

ND! sa...

Du er så flink med strek & ord :)!

Fant her via Epla-butikken din.
Legger meg til som følger og gleder meg til å se
hvilke nye kreative krumspring med pennen og tanker du gjør deg.

Frøken Plomme sa...

Hei ND!
Så utrolig superkoselig melding fra deg! :^D Tusen tusen takk! Så gøy at det er du som skriver, for jeg har jo sett deg på epla tidligere. Og du er jo DYKTIG, herregud!! Jepp, Dyktig med store bokstaver! ;^) :^D

Ja la oss følge hverandre i krumspring og moro!
ALT godt til deg!

ND! sa...

Min glede!
Jeg ble så varm i magen og oppriktig glad av dette bildet,du har fanget den flyktige følelsen perfekt :)
Kan jeg låne denne illustrasjonen til bloggen min?
Jeg linker selvfølgelig.
Håper det kommer litt større trykk
i Epla-butikken din også... *hint,hint* ;)

Du er god,klem!