lørdag 8. januar 2011

Det er lov

Det er lov å ombestemme seg.
Det er lov å tilgi og lov å snu sofan en ny vei for at ting skal bli litt anderledes. Det er lov å si nei når noe ikke er helt riktig, og det er lov å si mer når noe ikke er ferdig ennå. Det er lov å være syk og ikke kunne løpe opp bratte bakker, og det er lov å ligge i sengen om morningen med en rar følelse av at alt smuldrer. Det er lov å være redd. Det er lov å ha skrekk for ting som egentlig ikke er farlig, og det er lov å være teit og rar og litt glemsk. Jeg har glemt å takke for noen av julegavene jeg fikk til jul, og jeg skulle ha ringt flere av dem som har ringt meg, da jeg ikke tok telefonen. Men det er lov å ikke følge opp alle punktene på huskelista. For av og til er det lov å bare ligge rett ut på ryggen, om morningen i senga, og like at ting smuldrer, eller ikke like det. Det er lov å drømme. Det er lov å tro på ting midt imot, og det er lov å miste motet. Det er lov å bli motløs og det er lov å bli rastløs, og det er lov å løsne på grep slik at sirkulasjonen igjen kan sirkulere. Det er lov å ombestemme seg.

8 kommentarer:

Maria sa...

Ja, det er lov! :)

Litle Meg sa...

Wiiiiiii! Godt å høre! kniiib...Ü

Anonym sa...

wow...
du setter virkelig GODE ord på ting. Kjenner meg godt igjen, dette var SÅÅÅÅÅÅÅ bra sagt.(nok en gang)
Fantastisk blogg altså :)

Kjersti sa...

Så sant som det er sagt!

Gry sa...

Nydelig Pernille. Ja det er lov å ombestemme seg. Vi har heldigvis et valg - alltid et valg! Det å se mulighetene foran begrensningene er et valg, og man kan ombestemme seg igjen. Tji-hi. Fungerer ikke det kan du bare tune inn på den riktig radiokanalen -
Jeg tror du vil like denne:
http://grysinding.com/2011/02/you-freakin-rock/
FOR DU FREAKIN ROCK!!!
ha en vidunderlig dag.
Gry

Frøken Plomme sa...

HA ha!! :^D You freakin rock! :^D :^D Ho ho! Nå er det min tur til å le, Gry! Dette var HELT superbra!!!! TAKK!!!

Sagge sa...

Hei! For det første: så fin blogg du har. For det andre: veldig fint innlegg! Og det er så sant, så sant. Må være plass til hele mennesket i denne verden, også på jobb! For dte tredje: kan jeg få lov til å bruke illustrasjonene på denne bloggen til en plakat jeg skal lage på jobb, tenker spesielt på ill. til dette innlegget, men alle er veldig fine, og til slutt lurer jeg på om det er du som har laget dem?
Takk for et fint innlegg!

Sagge :)

Frøken Plomme sa...

Hei Sagge! :^) Så kjempe koselig tilbakemelding. Tusen tusen takk! :^D

Ja, det er jeg som har tegnet alle tegningene og skrevet alle tekstene. :^) Og du kan gjerne få bruke noe av det etter avtale med meg. Men da må jeg vite mer om hva du skal bruke det til, samt at jeg tar meg betalt. Dette er åndsverk såklart. Jeg blir ikke rik av det, men vet å verdsette arbeidet mitt også i kroner. ;^) Kan du ikke sende meg en mail på pernillegul@gmail.com, så kan vi se hva vi kan få til? :^) Frøken Plomme.