tirsdag 25. mai 2010

Hark!

Ordene mine er blitt til tørket cottage cheese.
Innestengt i munnen lager de bare belegg
men tiden har likevel fått lov til å gå.
Noe vokser på tunga mi
men jeg får ikke sagt det jeg vil.

Jeg vil befri meg selv igjen.

Livet til Frøken Plomme har blitt
overveldende stort de siste månedene.
Og store ting med små ord føles ikke riktig.
Å være stille gjør noe med meg.
Jeg blir støvete og litt stiv av det
og vet ikke hva jeg skal spytte ut først
eller hvem jeg skal spytte på.

Jeg vil befri meg selv igjen.
Jeg har lyst til å befri meg selv igjen.
Jeg kan begynne med et host og et hark.

2 kommentarer:

Elin Osa Søreng sa...

Jeg kan hoste-dunke deg lett i ryggen om det trengs. ;o)
Sees plutselig og snart, og kanskje i neste uke?!... Klemmer

Frøken Plomme sa...

JAa! :^D Hostedunk meg, takk! :^D