tirsdag 19. januar 2010

Rare mellomrom

Jeg hører på deg at ikke alt er i orden
du gjør noe med mellomrommene i samtalen vår
og holder alle punktum flyvende
så de ikke treffer virkeligheten.

Jeg får ikke strøket kinnet ditt gjennom telefonen
jeg får ikke gitt deg blikket som kan gi deg ro
og kanskje skjønner du ikke heller
at jeg skjønner

Så jeg slipper deg
jeg slipper oss
og lar dager med uorden
og rare mellomrom
være som de er.

Slik blir følelsen av i orden ekstra fin
når den dukker opp igjen.

3 kommentarer:

Frøken Plomme sa...

Noen har lurt på om dette handler om Herr Stjert, men det gjør ikke det. Herr Stjert har det bra, til dem som skulle bekymre seg ølite for ham. :^)

Neida, dette er et korn fra noe annet, og så skriver jeg om det. :^)

Alt godt!! ♥

Fluen i stuen sa...

Jeg liker at du skriver om mellomrom. Det er jo der livet eksisterer. Kom jeg til å tenke på, mens jeg leste dette nydelige innlegget.

Frøken Plomme sa...

Skjønneste Fluen, ♥ ♥ ♥ tusen takk!! :^) :^)