fredag 22. januar 2010

Januarfarger

Jeg legger på gult sengetøy
mens den blå timen synker.

Utenfor er alt tettet igjen med snø.
Stillheten legger en forsiktig finger over leppene mine
så jeg tenker meg om før jeg snakker.
Busten sover med en labb under haken.

Jeg står med hodet ut av vinduet
og kjenner luften
som frisk og blå
stryker inn og ut av meg.
Det er januar
og enda masse snø i vente.
Men noe rører seg under jorda allerede.
Små spiresnabler
som i søvne begynner å skjønne
hvor lyset befinner seg hen.

5 kommentarer:

Elin sa...

Det varmer en planteviters hjerte å lese om spiresnabler i søvne under snøen! Herlig metafor! ;D
God natt!

lolla sa...

ÅÅÅÅÅÅÅdu er så flink til å få oss "ned på jorda" igjen og kjenne at vi virkelig LEEEEVER! nå fikk jeg en enorm lengsel etter våren og nyte alt det som den gir.Tusen takk for alt det gode du gir oss med dine dype og tankevekkende innlegg Pernillemor.Varm klem fra LOLLA

Frøken Plomme sa...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
...er alt jeg kan si. ;^) :^)

Helle sa...

Blir så glad av å lese bloggen din. Du har alltid så fine beskrivelser på livets dager! :)

Anonym sa...

hei og hopp.med armen i bind og veldig kjedelige dager er det virkelig godt og tenke på att noe spirer og gror.og at gode ting skjer ettervert.