fredag 25. desember 2009

Magens kraft

Jeg vet jeg skal,
jeg vet jeg vil.

Noe herlig glødende dirrer vertikalt i meg, som en lysende tryllende trestamme.
Jeg tror jeg er i familie med store viljer.

For jeg vil
og jeg skal.
Og for hvert steg jeg tar, hører og ser jeg bedre.

Som jeg elsker denne følelsen! Mine skritt som stadig går forover, den utvilsomme vissheten om at kraften er min og at drømmer er noe jeg kan lage hjemme, helt selv, ved kjøkkenbenken. Uten maskiner eller utdannelse eller tørkede tranebær og spiker.

Jeg bærer hodet på toppen av meg selv, og lager meg univers på univers av tanker med gull. Her kommer jeg!
Jeg vil,
jeg skal
og jeg kan.

2 kommentarer:

Herr Stjert sa...

Hipp hurra! Det er så deilig å la dei fine tankane og orda dine renne nedover meg. Det er smittsamt, skjønar du.

Maria sa...

Jeg også vil! Nydelig skrevet! :)