onsdag 9. desember 2009

Avreise/ankomst

Herr Stjert har reist.
Punktum.
Og jeg føler meg helt oppned.
Veldig rar,
ganske fri,
litt skjør
og med alt og ingenting i fanget.

Jeg har dyttet sengen min inn i et annet rom, for å begynne på nytt, men på kjøkkenet står fortsatt Herr Stjert sitt vannglass, halvfullt, og gafler fra middagen igår. På badet står tannbørsten, og noen sko ligger strødd i gangen. Dette var avtalen altså. Han har hjulpet meg med så himla mye annet, at jeg skulle rydde de siste tingene hans som stod igjen. Men likevel, idag er de snakkende stilleben.

Skulle jeg beskrevet meg selv som en matvare nå, ville jeg sagt en litt for tykk og skeiv hjemmelaget pepperkakegris. Om jeg var en plante, ville jeg lignet mest på et halvblåst løvetannfrøhode.

Så Herr Stjert har reist.
Men montro, har Frøken Plomme ankommet??

Ingen kommentarer: