fredag 16. oktober 2009

Lukketid

Jeg tror jeg trenger å lukke litt. Hvertfall idag.

Men ikke lukke som i "klikk-lås klikk-lås, jeg svelger nøkkelen og hopper i brønnen", eller som i "fort, fort! Lukk igjen, for helvete! Lukk igjen alt som er, og trekk for alle gardiner!"

Heller mer sånn omsorgsfull lukking. Sånn "oi, næmmen se her, her står det et vindu oppe på vidt gap. Jeg lukker det så ikke blomstene fryser, eller jeg lukker det så det ikke regner inn på senga."

Sånn lukking. Sånn god og snill, men bestemt, lukking. Sånn "nei, det passer ikke med vindu oppe i dag"-lukking. "– men kanskje senere". Sånn min bestemor ville ha gjort det.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Koselig :) ja, det er godt å kunne lukke igjen bestemt men fint inni mellom...hm...tenkte på det og kjente en god ro inni meg!
kniiib...Ü