tirsdag 22. september 2009

R.A.R.V (rart, atter rart, vel)

Hæ??
Offesen!
Frøken Plomme skjønner ingenting.
Frøken Plomme vil leke, men så vil hun ikke leke, og så er senga for myk og for hard på samme tid. Hun er sulten, men vil ikke ha sånn, og kler på seg og tar av seg og ser for seg og tar for seg, men hjælp!!

Dessuten: pennen vil absolutt ikke det Plomme vil, for pennen sier
- Hah, du er jo bare ei plomme. Plommer kan'ke tegne!
Og noen ringer på, og noen drar i buksebenet, og noen spør og spør, og Plomme svarer på plomsk vis...
- hi hi, ho ho, skal vi leke med syltetøy?

Og de vil leke.
- Hvem?
- Alle!!
Og Plomme elsker det, men vil helst ha fred. Og ro! Ro på kjøkkenet og ro i hodet. Så da hater hun det. Og Herr Stjert sitter på loftet og lager bøker, mens Amerikaklokken langsomt tikker mot desember.

Og mens alt er rart og utenfor fornuftens kontroll, ligger bikkjene i hagen og undrer seg på hvorfor i alle dager vi ikke kan gå en tur snart??

(Men imorgen kommer Plommes mor.
Da kommer mye til å ordne seg. :^)

3 kommentarer:

Jorunn sa...

Sånn har jeg hatt det i det siste også! Derfor har jeg bodd litt inne i meg selv, flyttet inn i min egen lille boble (som ikke alltid er så fredfylt som navnet på bloggen min tilsier) og bare latt alle disse motstridende tankerekkene sloss seg forholdsvis ferdige mens jeg har prøvd så godt jeg har kunnet å leve hverdagslivet uten å la meg påvirke altfor mye av konversasjonen som har foregått mellom de to som sitter på hver sin skulder og snakker over hodet mitt. Nå flyter livet litt mer igjen :) Håper det er sånn for deg også!

Frøken Plomme sa...

Ai ai! har du egen blogg? Det har gått meg hus forbi. men fortell fortell! hvilken adresse kan jeg sjekke opp? :^D

Jorunn sa...

Jeg har blogg :D Den inneholder stort sett bare uinteressant hverdagspjatt da *rødme* Men du er selvfølgelig hjertelig vælkømmin til å titte innom hvis du har lyst - blogg.jowarsla.com :)