onsdag 2. september 2009

Gjøre - gjør - gjorde - har gjort

Noen lurer på hva Frøken Plomme gjør. Fiolilla fnyser og skjønner ikke hvorfor det er så viktig med gjøring hele tiden, men Frøken Plomme skjønner noe av det. Det kan virke uvant med en ufør dame som bor i et hus langt inne i skogen, for eksempel, og som likevel ikke ser ut til å kjede seg. Hva er det hun gjør?? Hun vet at naboene lurer, og også de som ringer i telefonen. Så herved en liste over dagens gjørenheter. Lures det mer, spør, og svar kommer. ;^)

Idag har jeg:
  • undret meg over at det lå friskt gress i dusjen (?)
  • gredd håret i alle retninger
  • spist mye majones
  • luktet dypt ned i en pute
  • hatt en ørliten skorpion på innsiden av genseren. (Ja, jeg syns det var noe som kilte.)
  • sittet på fanget til Herr Stjert
  • vært glad for skravl med bygdefolket
  • hatt på meg både hjertetruse og hjertestrømpebukse, - en hjertelig rompe idag rettogslett
  • ledd så hodet datt bakover
  • pillet på Herr Stjert sin ullgenser
  • ligget på to hjul i en sving
  • blitt vekket
  • lært om en snegle som kan bli 30 år (altså har jeg ennå ikke nådd en full sneglealder!)
  • spist en skive marsipan med kokesjokolade på toppen
  • hørt Busten drømme
  • laget middag av det som lå i hjørnene i kjøleskapet
  • tenkt godt om meg selv
  • spist kjeks hos naboen
  • puttet spiker i lomma
  • snakket om en rømt ku
  • gått i for store gummistøvler (obligatorisk!)

2 kommentarer:

Elin Osa Søreng sa...

For en flott "jeg-har-gjort-liste"!!! Den ligner mye på en av mine tidligere lister ;o)

Helle sa...

Må bare få sagt at jeg elsket å lese bloggen din!