onsdag 26. august 2009

Vælkømin! :^)

Jeg vil hilse velkommen! Velkommen til alt som vil leke med meg! Velkommen til naboer som vil skravle ved porten og rakkerunger som skråler i hagen. Til kaker som får ben å gå på, og til barn som stormer inn på kjøkkenet og anpustent spør om de får lov til det de har lyst til.

Jeg vil hilse velkommen til friere på tunet. Kjekke karer som kjekker seg. Og jeg gleder meg til å ikke klare å sove om natten fordi jeg er beruset lykkelig og på-snørra-forelsket. Jeg vil ha en kjæreste som kommer og legger-seg-litt-til, og som står bak meg og lukter meg i håret mens jeg pisker egg.

Det er ingen her idag. To langstrakte bikkjer bare, og en bil som ikke skulle hit. Ingen Stjert, ingen O, ingen venninne og ingen nabogutt på sykkel. Men alt finnes likevel. Alt det jeg kjenner og ennå ikke kjenner, venter på meg en annen dag, på riktig sted og tid.

8 kommentarer:

Den urolige moren sa...

Det kommer. Det kommer, Plommemor.

Nå fikk jeg lyst å dra på slagstøvla og komme å leke som jeg har truet med i lengre tid:-)

MimselimseKLEM!

Elin Osa Søreng sa...

Nå setter jeg ned med kaffekoppen her hos deg... Skal vi ta en runde Scrabble eller no?

Frøken Plomme sa...

Hej hej!! Jeg hilser velkommen til deg Mimselimse! :^D Selvfølgelig! Du har et sted her i skogen du kan besøke, om du vil vet du! ;^D

Og Elin, jaaaaa! Jeg vil spille scrabble såklart! :^D Er dialektord lov å ha med..? Gøy gøy!!

Frøken Plomme sa...

Kanskje Mimse vil være med å spille scrabble også forresten? Vælkømmin vælkømmin! ;^)

Elin Osa Søreng sa...

Med dialektord blir det jo bare mer spennende da!! Og tenk så mange artige dialektord som finnes!!! Blir litt som "Tommy- ball" da eller? For du kjenner vel til "Tommy- ball"?

Jorunn sa...

For et fantastisk syn på livet du har, jeg jubler sammen med deg! Javisst finnes alt det der og mer til, rundt neste sving eller bak hyllen med kaffe på butikken for den saks skyld, det gjelder bare å ha øynene åpne og hjertet i beredskap. Håper skravlenaboene og andre nye bygdevenner overøser deg med flere eksotiske dialektord, jeg vet veldig godt at det finnes mange å ta av ;)

Den urolige moren sa...

Jeg er med på scrabble jeg! Digger tema-scrabble da! Gjerne med et skeivt tilsnitt;-) Jo verre ord, jo morsommere, hoho!

Men vi trenger ikke da...Nå ble jeg sjenert.

flau rødmeklem:-)

Frøken Plomme sa...

Jeg er bare megamega heldig!!! ;^D Så mange kommentarer som gjør meg lykkelig og fnisete! Dere er jammen gode, - Elin, Jorun og Mimse! Og tenk at jeg ikke har møtt noen av dere ordentlig ennå! Skulle tro dere hadde vært nære venninner i laang lang tid :^D Verden er god, jepp! Får det bevist gang på gang!! :^D Hurray!

Og scrabble; JA! Med dialekt? JAU!! Og skeivt innhold? Bring it on, Mama!! ;^D Ho ho!