søndag 9. august 2009

Present moment.

På engelsk bruker de ett og samme ord for både nåtid og presang... Present. Og jeg vil være i de gode tingene som konstant kommer til meg. De besøker meg hver dag, om jeg bare klarer se det. Dette er noen eksempler fra idag:
  • Perfekt moden melon til frokost.
  • Busten sine små strekøyne når hun virkelig koser seg på rygg i hagegresset.
  • Den bittelille frosken i håndene min, ikke større enn to villbringebær.
  • Følelsen av å redde et stankelbein opp fra vannkanna, kjenne at den grep etter hånden min mens den kavet under vannet, og gleden av at den levde godt da den fikk alle sine våte lange bein på gresset igjen.
  • Min største beste finger dyppet i både peanøttsmør og sjokoladepålegg.
  • Musikk på ørene som nærmest fyller ryggmargen med flytende lykke!
  • Noen korte sekunders besøk av en veldig stor sommerfugl ved middagsbordet.
  • Lukten av ferskt tre.
  • Kuer som løper så bjellene gauler bare de ser konturen av meg oppi bakken.
  • Kutunge som spiser sultent og slimete av hånden min.
  • Gammelt treverk som blir som nytt med litt maling,
  • og 29 svaleunger som balanserer på telefonledningen. Hallo hallo? Livet kaller!

Ingen kommentarer: