søndag 30. august 2009

Oss hjertefrie!

Et aldri så lite slag for oss som gjør ting fordi det føles godt. For det er nok! Det trengs ikke forklares eller begrunnes noe som helst mer. Føles bra = hurra! Punktum. Gromf selv, dere surpomper! La oss hjertefri få hjerte oss i det tempo vi ønsker! Så til Gokk med alle regler om hvordan ting skal skje og være, være seg kjæresteforhold, mengden fnis i løpet av en dag, hvor fort eller sakte en skal være glad eller sur, sørgetid, karantene, skikk og bruk! Neeeeei, roper jeg! Neeeei! Jeg vil smile av det jeg liker å smile av. Ikke prøv og gjøre meg til flink stille snill pike igjen! Da kommer jeg til å bli ytterst rasende! Herved varsko!!

6 kommentarer:

Herr Stjert sa...

Det er flotteleg godt sagt! Forøvrig gjeld det ikkje berre jenter, men gutar òg! Ord som u-flink og ikkje-unnskyld burde vere obligatorisk for alle foreldre og lærarar og sjefar, og faktisk alle, å lære og forstå.

Elin Osa Søreng sa...

Towanda!!! You go, girl! Jeg tar oppstilling rett ved din side i denne kampen, for du har så RETT SÅ RETT! *nikker fornøyd og tenker at jammen er det bra det er flere som tenker på denne måten* Fortsett sånn, og du vil nå laaaaangt! Hurra!

Elin Osa Søreng sa...

Kom til å tenke på en ting; Har bygdedyret kommet til deg, kanskje? Ja, for du kjenner vel bygdedyret? Det er heldigvis mulig å overvinne det, tru meg!

Anonym sa...

Denne bloggen er bare fantastisk! Så mange BRA poeng og tanker, og selvfølgelig bildene ;)
Flott!

Frøken Plomme sa...

He he... jeg tror jeg må tegne bygdedyret en dag. :^D Det pirker meg nok litt på skulderen iblant, men ikke noe plagsomt. Så takk takk takk for "You go girl!" Funker alltid!!! :^D

Og kjære anonym; Stor gledelig takk!!! ♥

Frøken Plomme sa...

Ja, og selvfølgelig Herr Stjert da! - jeg digger deg, du u-flinke gutt! :^D :^D