mandag 31. august 2009

Gult i det grønne

Det begynner å høstes. Det ligger løv i hengekøya, hm … og luften minner mer om et friskt eple enn en varm banan … om du skjønner?

Det er på vei fra grønt til gult, og jeg er på vei fra noe til noe annet. Jeg tenker at regnet vasker oss alle, og at jorda har plass til uendelig mange eventyr!

Lykkelønna begynner å få gule prikker. Det kan være vemodig eller det kan være lettende. På tide å begynne og krype litt inn i seg selv nå. Slippe noe mot bakken, og trekke resten inn til midten.

3 kommentarer:

Elin Osa Søreng sa...

Jeg elsker gult i det grønne! Tenk nå er det snart klart til å gå med vofsen og pusen på høstgult jorde, med vind i håret og sol i ansiktet (ja, eller regn- helt ok det også)Kjenne kinna blir kalde av den friske herlige lufta, og ha akkurat passe med klær på seg. Så når henda er sånn halvstive av kulda- er det bare å gå inn og lage seg en god varm kopp kakao (eller kaffe. Eller te- helt ok det også), trekke beina godt inn under seg, bre over seg ullpleddet, tenne noen stearinlys- og så sitte å se på flammene som beveger seg så fint. Jeg elsker virkelig høsten!

Anonym sa...

Jeg elsker høsten!!!!! Hurra, hurra, HURRA!! Spiller ingen rolle om det øsepøser hver dag - jeg har flunkende nye kule støvler som gjør seg aller best i våt jord eller på asfalt med 5 cm vann oppå. Her skal det stampes og trampes og kanskje danses?

Frøken Plomme sa...

Ha haa! :^D Fler som kan å nyte! Jammi jammi!!! :^D la oss høstfeste i hop! :^D