lørdag 8. august 2009

Drittstilling!

Jeg liker forandring. Men gjerne fort forandring. Sakte forandring kan være veldig utfordrende. Statisk og tung, som en umenneskelig yogastilling!

Det er ventetid før Herr Stjert flytter. Det er ventetid før Alt-det-nye begynner, og ventetid før Frøken Plomme kan vise seg som Modig Løvetann, i praksis. Ventetid er rart. Kløende, litt sår og enormt utålmodig! Ikke hjelper det særlig heller at Herr O finnes! (...) At Herr O liker Frøken Plomme, at Herr O er som en glatt fisk og at Herr O har all verdens av tid! For ikke å snakke om at Herr O har en spaltet personlighet, at Frøken Plomme føler seg som 14 år igjen og at Herr O spiller musikk som forstyrrer Frøken Plommes hjerterytme!

Noen som vil spille ludo eller noe? - for å få tiden til å , bokstavelig talt!

7 kommentarer:

LOLLA sa...

HEI.Lykke til på veien begge to JA husk det er viktig å følge hjertet sitt.NEI gresset er ikke grønnere på den andre siden,MEN noen ganger MÅ man klatre over for å utforske litt før man går inn på stien igjen(som er staket opp for oss før vi kom hit!!!!)Mange mennesker vi treffer skal vi kun møte en gang-men de vil gi oss no vikti på veien- TILSLUTT MØTER NOK ALLE DEN RETTE. VI MÅ BARE HA LITT TOLMODIGHET.Mange ganger kan vi tilogmed møte igjen en person som vil bety no nytt for oss.....LOLLAKLEM.Lykke på "reisen" begge to

Elin Osa Søreng sa...

Hva med Scrabble? ;o)

Herr Stjert sa...

No må eg nok vere litt krass her, for eg tykkjer eg har høyrt den "graset er ikkje grønare på andre sida"-kommentaren ganske mange gonger (ikkje berre her, så ikkje ta det personleg, Lolla). Ofte får eg kjensla av at folk brukar det ordaket for å halde seg sjølve attende frå å finne og utvikle det fulle potensialet sitt. Veldig ofte gjer ein ting av gamal vane, fordi det er trygt og godt og relativt vellukka. Og veldig ofte sig ein inn i ein medvitslaus tralt dersom ein ikkje forsøker å halde seg medviten om dei vala ein tek. For Frk. Plomme og Herr Stjert er det rettare å fylgje den vegen som alltid går vekk frå vanen og mot å skape 'medvitsfullt'. Det er valet om å gå denne vegen Frk. Plomme og Herr Stjert har felles, og det å dele denne vegen kjennest sterkare enn å fortsetje i ein gamal vane.

Elisabeth sa...

Gress kan være kortere på den andre siden,
fullt av ugress og mose!
Gress kan også være mykere på den andre siden,
fyldigere, lengre og full med vakkre blomster!!!
Det vet man ikke før man ser etter!
kniiib...Ü

Frøken Plomme sa...

Jaaaa, ELin!! Jeg elsker Scrabble!!! :^D Også såå mye gøyere enn ludo da. Super ide!

Frøken Plomme sa...

Og til alle andre diskuterende gresstroll:

I love you!!! ;^D

Anonym sa...

Hei herr Stjert.

Da beklager jeg hvis du har missopfattet meg. Da må du lese inlegget mitt en gang til, for jeg har jo den samme mening. Har kanskje ikke klart å få den riktig fremstillt.