tirsdag 28. juli 2009

Svirr og modighet

For en frodig dag i hagen! En blå og en rød øyenstikker har svirret med hverandre over gresset, frem og tilbake. Jeg har rullet over gresset med vår supre gressklipper, frem og tilbake. Og Busten og Barten har snoket og svanset etter lukter og fluer og noe som sier pip, men som så blir borte inni krattet. Herr Stjert har stelt husveggen, råtne plankebord og hjertet mitt, og svirringen over gresset har gjort meg surrete-ubekymret og modig som en løvetann.

3 kommentarer:

Elin Osa Søreng sa...

De små gleder viser seg ofte å være de største... Og den oppdagelsen gjorde at hjertet mitt gjorde et hopp- tenk - jeg kan gledes så mye av så lite. Så enkelt, men ofte så glemt. Takk for at du også er der- livet er vel herlig!!! Ha en vidunderlig dag, frøken Plomme.

Linn Therese sa...

Er det du som har laget de søte tegningene. Eg og har vært ute å arbeidet hagen i dag, men på vestlande er det mer sånn at en må gå rundt i høyvannstøvler og regnutstyr, mens en sloss med mygg og brunsnegler. En må forte seg mellom regnbyene for og ikkje bli altfor våt, derfor blir det desverre lite tid til filosofering. Ha en fortsatt fin hagetid

Frøken Plomme sa...

♥ - til dere alle for skjønne kommentarer!!