mandag 13. juli 2009

Mannemenn!

Frøken Plomme er blitt mannegal. (!) Det er sommer og håret får svinge i vinden. Og dermed svinger også hele dama, - og smiler. Skogen kryr av tynnflisete hyttefolk, ja, men også av staute skogkarer. Skogkarer på jobb eller på tur. Skogkarer med never som kan løfte til side et tre om det står i veien. Så Frøken Plomme blir myk. Myk og svingete som syltetøy. For de er så anderledes enn henne selv. Så sterke, karslige og rettfram. Ikke no dill. Ikke no men. Sprenger stein og graver i jorda, løfter og bærer og flytter på trestokker, kyr, stein og kvinns. Og smiler stort i sine brune ansikter. Jeg er så glad de fins!

(klarte ikke tegne disse skogkarene idag. Det får heller bli en annen gang. Eller er det kjærligheten som blinder meg? ;^)

2 kommentarer:

Jorunn sa...

Jeg ser du har vært aktiv i bloggen din mens jeg har vært borte litt, og det var så koselig å komme tilbake til alle dine herlige krumspring av noen tanker og tegninger ♥ Ang denne posten kjenner jeg at jeg noen ganger savner mannemennene på bygda og skulle ønske at jeg var der jeg også... Ønsker deg en fin slutt på denne sommeruken!

Frøken Plomme sa...

Kjære Jorunn. Tusen tusen takk! :^D Hi hi, så det er flere som setter pris på ordentlige karslige anti-dillete mannfolk? Herlig!! ;^D La oss feire dem! :^D
Alt godt til deg også!