søndag 7. juni 2009

Perfekt mine venner!

Det kan være godt å kjenne på vonde ting inni seg. Det kan rettogslett være vondtgodt. Jeg har vonde ting inni meg, - noen skjøre ting, noe hardt, noe fastgrodd og noen støle strenger. Men det er greit.

Herr Stjert har også det, men kanskje har jeg noen fler. Ikke i form av vonde minner, nei, mer i form av ting-og-tang. Vonde knotter, triste knapper, et par ustemte pianostrenger, en krakkelert tekopphank, litt ustekt kakedeig, en sølepytt og kantete grus og rusk. Og det er greit. Det er sånn jeg er. Det trenger ikke å forandres på eller repareres.

Ingen vil si at de er perfekte. Det er mer vanlig å si at vi
ikke er perfekte. Men er det sant?

Jeg vil si at jeg er perfekt, med alle mine innabords sølekaker, sure strenger
og hemmelige markjordbærplasser. Jah! Og vet du? - Det er du også!! :^)

2 kommentarer:

Mimselimsen sa...

Jeg er også perfekt! En perfekt eksamensferdiggjører. Juhu!
Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en liten gave. Du gir så mange med tegning og tekst. Jeg skal tenke litt, så får vi sjå:-D

Frøken Plomme sa...

Hei Mimse! Hi hi, gave eller ikke gave, - det kan vel ikke bli annet enn perfekt kan det vel? ;^)Tusen takk uansett, kjære du eksamensferdiggjører!!