lørdag 27. juni 2009

Junihatt

Frøken Plomme har fått seg stråhatt. Hatt for fnatt og kokt skalle. Hatt for økt dame-look og for nostalgiske sommerminner tilbakelent i en stol i skyggen. (Hun har fått seg hengekøye også, men det må beskrives i eget innlegg.)
Frøken Plommes hatt har stor bølgebrem, og små små huller som lager solprikker der skyggen faller. Hatt til glede og behag, på toppen av henne selv. Bæres med stolthet. Og den er rød i fargen. Rød solhatt, ja. Du kan tro den er fin! Fjong er den også.

2 kommentarer:

Toril sa...

Ja, hatten er fjong, den. Det vet jeg for jeg har sett den!Den er et rungende JA til sommeren!

Frøken Plomme sa...

Hi hi...ja, folk tror jeg bor så øde til, men det gjør jeg ikke. Her ser folk min nye hatt helt uten at jeg merker det. ;^)Så koselig du kommentere, Toril! :^D Og rungende JA liker vi! :^D Takk!