torsdag 28. mai 2009

Smilestjert

Herr Stjert er glad. Han går med brystet mot himmelen og smiler rundt seg selv. Står tidlig opp om morningen og går mange kilometer sammen Busten og Barten. Og så spiser han brennesle og løvetann til frokost, sammen med most pære. Det kan hende det er derfor han er så glad, fordi han spiser ville blader med grønn helse i. Eller fordi han får trave med lange skritt innover i nyvåknet morgenskog. Mest sannsynlig er det begge deler, og sikkert enda flere grunner til.

Men det funker hvertfall som en deilig runddans! Akkurat sånn som smilet hans går rundt ham selv, går det rundt meg også. (særlig hvis jeg står tett inntil) Han smitter meg, så jeg også smiler. Og så smilesmitter jeg ham tilbake (og kanskje fler?) ..."og så har vi det gå'anes", som nabokona på Sagene alltid sa.

1 kommentar:

Elin Osa Søreng sa...

Heisann! Leste om dere i BP, og kjente meg litt igjen i dere- derfor måtte jeg innom å besøke bloggen din! Velkommen til Kunstnerdalen :o) Hilsen Elin. PS: jeg legger deg til blogglista mi, håper det er ok....