søndag 24. mai 2009

ufullstendighet og fred

Noe lekker, knirker og spriker til enhver tid, og jeg begynner faktisk å forstå at det er sånn det skal være. (!) Det er ikke bare når alt er bra, at det er bra. Det kan vel være bra når det ikke er bra også?

For min del ser det hvertfall ut til at jeg ikke blir ferdig med det første. Ferdig med noe som helst. Noe drypper bestandig her hos oss, eller flasser. Vinduer med tørr maling, bikkjeklør som gror, gress som gror og gressklipper som streiker. Støv som vokser og mat som mugner uten å si ifra. Uferdige nesten uhåndterbare strikkeprosjekter og rot. Ting som ligger på feil sted. Noe som skal kastes, noe som skal lappes sammen og males. Noe som har kjempe potensiale hvis vi bare reparerer det litt... Jeg ser at det kan være lurt å begynne å like alt dette. Like det ufullstendige rettogslett! Det kan gjøre alt så mye fredligere.

Jeg har fått myggestikk på min venstre smilerynke forresten.

Ingen kommentarer: