tirsdag 26. mai 2009

bikkjeregn

Jeg liker hunder som ser ut av vinduet når det regner. Særlig Busten liker å vindustitte. Da dugger det på ruta mens dråpene renner på utsiden, og snuten lager våte flekker på glasset. Hun kan stå sånn og titte ganske lenge. Kanskje en våt hare hopper forbi? Det hadde jammen vært fest!! Jeg tror hun mest konstanterer for seg selv at det regner, og at det er både klokt og deilig å være inne. Pelsen har jo ennå ikke tørket etter forrige tur, så akk. Det er nok best å bare hvile litt til foran ovnen.

Det er en stor ro å ha hunder inne til tørk. Svak lyd av snork og pust fyller huset.

9 kommentarer:

lolla sa...

Hei.Ja nå venter jeg på barnebok!!!

Du er et STOOOOOOOrt talent

Klem Lolla

Frøken Plomme sa...

Vakre Lolla!! Hurra!! :^D Du har fått lagt inn kommentar, så gøy!

Også varmer du hjertet mitt da, og drar mine smilebånd til værs! :^D TAKK!!! :^* :^)

Christine sa...

Jeg kan ikke få sagt det nok ganger; bloggen din råkker! Jeg føler du kommer til å skrive en sånn bok som hele min barndom lengtet etter uten å vite det. Du er et supertalent, rett og slett! Værsegod skarru ha! :)

Christine sa...

Ps. Jeg ble varmest i hjertet av hunden som ser ut vinduet. Så poetisk. Så gjenkjennelig. Så nydelig! Og du treffer meg mitt i solens plexus.(Ikke slutt med bloggen din, nei?)

Mimselimsen sa...

Jeg ønsker meg en hund som puster på vinduet:-)
Når jeg var liten lagde jeg meg et ord som skulle dekke det jeg synes var finest og søtest og deiligst å ta på eller pakke inn eller hva jeg nå måtte med disse gode opplevelsene. Ordet er Ekspentralt. Ekspentrale ting er sjeldne, men akk så herlige når de dukker opp. Du har en ekspentral blogg. Hadde jeg kunne pakke den inn så hadde den fått en liten eske med grønt blankt papir tett pakket rundt og gullbånd på. Klemselems.

Frøken Plomme sa...

Og jeg er vel noe av av det heldigste mennesket som får sånne fantastiske meldinger på min blogg!!! DU STORE KINESER!! :^D Tusen på tusen takker kjære Christine og kjære Mimselims! Hele meg skinner nå, i solens plexus på en alldeles ekspentral måte! :^D :^D TAKK TAKK TAKK!!!!!!

knåpf sa...

dessuten lukter våt hund spesielt....

rosario sa...

hola...
me gustò mucho tu dibujo, pues creo que representa la inmovilidad que a veces sentimos hacia aquello a lo cual tenemos miedo.

felicidades!!!

Herr Stjert sa...

Oversetjing av Rosarios kommentar (over):

hello ... I love your drawing, as I think it represents the immobility that sometimes feel about that to which we are afraid. congratulations!